اشتباهات رایج در تبلیغات آنلاین

اشتباهات رایج در تبلیغات آنلاین

اشتباهات رایج در تبلیغات آنلاین درواقع نبایدهایی هستند که شایسته است نسبت به آن‌ها آگاهی و توجه کافی داشته باشیم.

آگاهی تا حد زیادی ضامن موفقیت ما در خیلی از کارها است.
خوب است بدانید در بسیاری از اوقات لزومی ندارد به همه‌ی راه و روش‌های موفقیت اشراف داشته باشیم، بلکه کافی ست «نبایدها» را بدانیم تا فرمان کسب‌وکار خود را به سمت شکست کج نکنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد کمپین‌های تبلیغاتی که شروع به کار می‌کنند موفق نمی‌شوند.
این امر دلایل متعددی دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

متداول‌ترین اشتباهات در تبلیغات آنلاین

۱. بودجه نامناسب

گاهی اوقات تصورات صاحبان کسب‌وکار با بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر می‌گیرند همخوانی ندارد.
احتمالاً تبلیغات آنلاین در مراحل ابتدایی هزینه‌ی زیادی برای صاحبان کسب‌وکار به بار نمی‌آورد، اما برای برداشتن گام‌های جدی‌تر، به بودجه‌های بیشتری نیاز خواهیم داشت.

۲. زمان نادرست

از اشتباهات رایج در تبلیغات آنلاین تعیین زمان نامناسب برای تبلیغات است.
بعضی از صاحبان کسب‌وکار تصور می‌کنند به‌محض این‌که سایت راه‌اندازی و تصویر محصولات بارگذاری شد، باید تبلیغات را شروع کنند.
حال آن‌که قبل از تبلیغات، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی باید انجام داد که ضامن بازدهی تبلیغات و هدر نرفتن هزینه است.

۳٫ جایگاه نامناسب

آیا مخاطب هدف فروشگاه لوازم جانبی تلفن همراه با کتاب‌فروشی یکی هستند؟
آیا می‌توان کارت یک کتاب‌فروشی را جهت تبلیغ به مشتری‌های یک فروشگاه پررونق لوازم جانبی موبایل داد؟
این اشتباهی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار مرتکب می‌شوند و جهت تسریع در روند فروش به دنبال هر جا و مکانی برای ابراز وجود هستند.

حال آن‌که در این روش به دلیل نداشتن مخاطب هدف ویژه‌ی کسب‌وکار و پرتاب کردن تیرهایی در تاریکی به امید اصابت به هدف، محکوم‌به شکست است.
در ابتدا باید کسب‌وکار خود و مخاطب هدف آن را به‌خوبی بشناسید، سپس به سایت‌های مطرحی که محصولات یا خدمات آن‌ با شما همخوانی دارد، درخواست تبلیغات دهید.

۴. نقطه‌ی شروع نامناسب

‌باید قبل از شروع تبلیغات، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم‌ و استراتژی خود را مشخص کنیم‌.
باید به دانش بازاریابی دیجیتال مسلط باشیم. اطلاعات را آنالیز کنیم و سایت را بهینه کنیم‌.
برای تبلیغات خود هدف‌گذاری دقیقی انجام دهیم.
باید انواع تبلیغاتی که برای کسب‌وکار ما بازدهی دارد را بررسی کنیم و هرکدام را در زمان مناسب، جای مناسب، با توجه به بودجه خود و در نقطه‌ی مناسب عملی کنیم.

ثبت امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *