دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

balootدیجیتال مارکتینگ چیست؟

برای تعریف دیجیتال مارکتینگ بهتر است به سراغ منابع دسته اول برویم؛ مثلاً سایت hubspot که از سایت‌های معتبر دنیا در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتواست در تعریف Digital Marketing یا همان بازاریابی دیجیتالی گفته است: مجموعه تلاش‌های بازاریابی که از دستگاه‌های الکترونیکی یا اینترنت استفاده می‌کند.

پس اگر بخواهیم خیلی ساده و روان تعریف کنیم باید بگوییم Digital Marketing هر مدل بازاریابی برای محصول یا خدماتی است که در بستر وب یا دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

یک مشاور در این حوزه، یا یک دیجیتال مارکتر باید ابزارهای لازم برای این کار را داشته باشد و تمامی این مهارت‌ها را در خود جمع کرده باشد وگرنه در دریای ژرف دیجیتال غرق خواهد شد و به نتیجه نهایی و مطلوب نخواهد رسید.

اغلب آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سینکپ، تیمی متشکل از افرادی متخصص در این حوزه‌ها را گرد هم جمع می‌کنند تا بتوانند برای برندهای مختلف، بهترین خدمات انجام دهند.

balootابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

ابزارهای لازم برای هر دیجیتال مارکتر در حالت کلی بر دو بستر وب و سوشال مدیا سوار است. ابزارهایی مانند:

  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • طراحی کمپین‌های تبلیغاتی
  • تجزیه‌وتحلیل اطلاعات با گوگل آنالیتیکس
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising) و تبلیغات همسان (Native Advertising)
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • ریتارگتینگ
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)
  • تبلیغات هدفمند و تبلیغات مستقیم
دیجیتال مارکتینگ

یا اگر بخواهیم خلاصه بگوییم یک دیجیتال مارکتر باید تمامی مهارت های لازم بازاریابی درونگرا Inbound Marketing  و برخی مهارت های لازم بازاریابی برونگرا outbound Marketing را فرا گرفته باشد تا بتواند یک استراتژی دقیق عملیاتی برای هر بیزینسی تعریف کند و بتواند در هر مرحله تمامی اطلاعات و آمار را با ابزار های درست و دقیق تحلیل و تجزیه کند.

balootآژانس دیجیتال مارکتینگ سینکپ

سینکپ به‌عنوان یک آژانس فعال در این حوزه می‌تواند برای تمامی بیزینس ها خدمات و یا مشاوره داشته باشد. نباید این نکته را نادیده گرفت که دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای هر بیزینس در هر صنعتی جواب دهد. سینکپ با توجه به چیزی که بیزینس شما می‌فروشد یا خدمتی که ارائه می‌دهد با ایجاد پرسوناهای خریدار شما برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای دقیق و باارزش با استراتژی درست تولید محتوا در فضای کسب‌وکار آنلاین از ابتدای مسیر تا انتهای آن با شما همراه خواهد بود.

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود؟

  • نیازسنجی یا نیازسازی برای مخاطب شما
  • ترسیم پرسونای بیزینس شما
  • ایده‌پردازی
  • طراحی سایت اختصاصی شما
  • بهینه‌سازی سایت و پرداختن به سئو
  • هویت جذاب و گرافیکی برند شما
  • راه‌اندازی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای بیزینس شما
  • تکمیل فرایند برندینگ
  • اجرای تخصصی کمپین‌های تبلیغاتی به صورت کامل
  • تحلیل داده‌ها و ارزیابی
  • رفع باگ‌ها و تقویت نقاط قوت
خدمات دیجیتال مارکتینگ سینکپ
5/5 - (26 امتیاز)