عواملی مؤثرتر از نیاز در فروش هستند که میتوانند منجر به خرید مشتری شوند.
کشف نیاز مشتری یکی از نقطههای مهم هر کسبوکاری است.
درواقع شما با شناسایی نیاز دیگر لزومی ندارد بهصورت اغراقشده محصول خود را تبلیغ کنید.
عواملی مؤثرتر از کشف نیاز مشتری در امر فروش
در ادامه قصد داریم به این عوامل مهم اشارهکنیم:
۱٫ عشق و علاقه
بسیاری از کالاها و محصولات صرفاً به دلیل علاقهی شخصی به آن محصول خریداری میشود.
دختربچهای را تصور کنید که عروسکی زیبا نظر او را به خود جلب کرده، مادر او متوجه این مسئله میشود و باوجوداینکه دخترش عروسکهای زیادی در خانه دارد، آن را تهیه میکند.
یا مردی که به مناسبت سالگرد ازدواجش برای همسر خود انگشتری را میخرد که همسرش صرفاً آن را دوست دارد و به آن نیازی ندارد.
۲٫ اعتماد
احساس اعتماد منجر به فروش بیشتر میشود.
اگر مشتری شما از محصولتان راضی باشد به شما اعتماد میکند، درنتیجه علاوه بر اینکه دوباره به شما مراجعه میکند، افراد دیگر را هم با خود همراه میسازد.
اغلب افراد به توصیههای نزدیکان خود عمل میکنند.
اگر دوست شما لپتاپی تهیهکرده باشد که از عملکرد آن راضی ست، بهاحتمالزیاد شما هم اگر قصد خرید لپتاپ داشته باشید، پشت ویترین مغازهها به دنبال مارک لپتاپ دوستتان میگردید.
۳٫ هراس یا امنیت
افراد برای دفع یک سری خطرها یا صرفاً احساس امنیت هزینه میکنند.
مثلاً ماهانه مبلغی را تحت عنوان بیمه پرداخت میکنند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند یا از ترس دزد بابت دوربینهای مداربسته هزینه میکنند.
۴٫ تفریح
افرادی که گاهی بدون دلیل (مثلاً نبود غذا در خانه) بعضی از وعدههای غذایی خود را خارج از خانه میل میکنند.
یا بابت پریدن از ارتفاع زیاد با تمهیدات ایمنی لازم هزینه میپردازند صرفاً به خاطر تفریح و لذت این کار را انجام میدهند و لزوماً دچار مشکلی نیستند که این دست کارها آن را برطرف کند.