تفاوت فروش با خرید چیست؟

تفاوت فروش و خرید در چیست؟

فروش با خرید فرق دارند!

تابه‌حال شده وارد مغازه‌ای شوید و فروشنده دائماً از شما سؤال بپرسد؟
یا از جنس‌های مرغوب و نایاب خود که چندی بعد گران می‌شوند صحبت کند؟
یا در کل شرایطی را برای شما به وجود بیاورد که حتی باوجود نیاز به آن محصول، رغبت خود را برای خرید از دست بدهید؟
در این مواقع فروشنده اصطلاحاً شمارا در فضای فروش قرار داده و دائماً در لفافه از شما طلب پول می‌کند.
در چنین مواقعی است که افراد به‌طور ناخودآگاه مقاومت می‌کنند و تفاوت فروش با خرید نمایان می‌شود.
برای جلوگیری از این اتفاق باید مشتری را وارد فضای خرید کنید؛ یعنی به مشتری بگویید که محصول شما نیازش را برطرف می‌کند و سپس آن را با یکدیگر بررسی کنید.
در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که در به وجود آمدن چنین شرایطی کارساز خواهد بود.

۱٫ ارتباط خود را بیشتر کنید.

اگر کسب‌وکار شما اینترنتی است سعی کنید شماره تلفن یا ایمیل مشتری را بگیرید و سپس از طریق آن سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود را به آن‌ها معرفی کنید.
یا به‌محض عرضه محصول جدید مشتری را باخبر کنید.
سعی کنید متن ایمیل یا پیامک خود را جوری انتخاب کنید که مشتری ترغیب شود بیشتر شمارا بشناسد و اصطلاحاً نه نگوید.

۲٫ هوشمندانه برخورد کنید.

به مثالی که در ابتدای مقاله برای درک بهتر تفاوت فروش با خرید زدیم توجه کنید.
چنین برخوردی درواقع غیرهوشمندانه تلقی می‌شود و بیشتر از این‌که مشتری را ترغیب به خرید کند، برای او مزاحمت ایجاد می‌کند.
از پرسیدن سؤالات بی‌جا یا اصرار بی‌مورد برای خرید محصول دست بکشید.
در گفت‌وگوها به لحن خود دقت کنید.
سعی کنید با آرامش صحبت کنید. از عبارت‌های تند و تهاجمی استفاده نکنید. در عین صمیمیت حریم خود را با مشتری حفظ کنید.

۳٫ گفت‌وگوی دوطرفه داشته باشید.

گاهی اوقات با فروشندگانی مواجه می‌شویم که علاقه زیادی به ارائه محصول دارند و بدون لحظه‌ای مکث در حال صحبت کردن هستند.
خوب است در هنگام ارائه محصول حتی اگر مشتری صحبتی نمی‌کند از او سؤالاتی بپرسید و به عبارتی مشتری را ترغیب به مشارکت در گفت‌وگو کنید.
اجازه دهید او هم به‌خوبی شما ویژگی‌های محصول را بفهمد و درنهایت خود به این درک برسد که این محصول با تمام این ویژگی‌ها می‌تواند نیاز او را برطرف کند.

ثبت امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.