آیا تعامل صحیح با مشتری پیش از فروش اهمیتی دارد؟

اهمیت تعامل صحیح با مشتری

در دنیای کنونی لازم است بیش‌ازپیش تعامل صحیح با مشتری داشته باشیم و نیاز او را دقیق‌تر بشناسیم.
در زمان‌های نه‌چندان دور، یکی از راه‌های اساسی و مهم صاحبان کسب‌وکارها برای ارائه محصولات خود صرفاً تبلیغات بود. (تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، پوستر و…)
در دنیای کنونی باوجود قابلیت جست‌وجویی که برای مخاطب به وجود آمده و تنوع زیاد محصولات، تبلیغات تنها عامل اثرگذار بر روی مخاطب که او را متقاعد به خرید می‌کند نیست.

دلایل اهمیت تعامل صحیح با مشتری پیش از فروش

در ادامه به سه دلیل اهمیت تعامل با مشتری می‌پردازیم.

۱٫ تغییر ذائقه دائمی

مخاطب دنیای امروز میان محصولات متنوع از برندهای مختلف احاطه‌شده و قدرت انتخاب دارد.
شاید گاهی دیده باشید مشتری تنها به خاطر یک برخورد نادرست فروشنده رغبت خرید از آن مغازه را از دست می‌دهد، یا با تفاوتی کوچک بین دو محصول مشابه سراغ محصولی می‌رود که با معیارهای شخصی خود و مناسبات روز جامعه ارتباط نزدیکی داشته باشد.
مخاطب امروز ممکن است هزاران دلیل برای خرید یک محصول داشته باشد که مشابه دلایل مخاطبان چند سال پیش همان محصول نباشد؛ بنابراین یک کسب‌وکار موفق دائماً باید با مشتری‌های خود تعامل کند و نظر آن‌ها را راجع به محصول خود بپرسد و از نیازهای آن‌ها (که ممکن است دائماً در حال تغییر باشد) مطلع شود تا بداند محصول خود را چگونه بهینه کند تا به‌درستی نیاز مشتری را برطرف کند.

۲٫ بهینه شدن محصولات

فرآیند تعامل با مشتری منجر به ایجاد تغییراتی مثبت در محصول می‌شود که پیشرفت کسب‌وکار و رونق آن را به ارمغان می‌آورد.
تغییر همیشه سخت است. ممکن است در ابتدای کار فرآیند ایجاد تغییر در محصول طاقت‌فرسا باشد و شمارا از ادامه دادن ناامید کند.
اما اگر این روند را به‌عنوان جزء جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار خود قبول کنید و دائماً آن را تکرار کنید، نه‌تنها سخت نخواهد بود بلکه این بازی دائمی با محصول برای بهینه کردن آن، لذت‌بخش نیز خواهد شد.

۳٫ صرفه‌جویی در هزینه

محصولی را تصور کنید که باوجود هزینه‌ی تولید و تبلیغ، فروش قابل قبولی ندارد.
این اتفاق به‌مرور موجب ضرر در کسب‌وکار شما می‌شود.
با بهینه کردن محصولات می‌توانید بیشترین استفاده خود را از محصولات تولیدشده ببرید.

ثبت امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.