قبل از تبلیغات آنلاین لازم است نکاتی را رعایت کنید.
تصور کنید سایتی را راهاندازی کردهاید. میخواهید هرچه سریعتر به فروش برسید.
بیتوجهی به این نکات منجر به بینتیجه شدن تبلیغات شما میشود.
نکاتی که قبل از تبلیغات آنلاین باید رعایت کنیم!
در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که با انجام دادن گامبهگام آنها میتوانید از تبلیغات خود نتیجهی مثبتی دریافت کنید.
سئو (SEO)
سئو درواقع بهینهسازی صفحات سایت با در نظر گرفتن الگوریتمهای موتور جستوجو گوگل است.
این کار بهصورت مستقیم هزینهای ندارد اما اگر به فردی یا جایی برونسپاری شود هزینهبر خواهد بود.
البته این روش نسبت به دیگر روشها بهصرفهتر است. در این روش باید دربارهی محصول یا خدمت خود محتوا آماده کنید و روی سایت بارگذاری کنید.
محتوا
بهصورت کلی راجع به محصول خود و مزایای آن محتوای متنی، تصویری و در صورت امکان ویدیویی بارگذاری کنید.
به مخاطب هدف خود اطلاع دهید محصول شما دقیقاً چه مشکلی را حل میکند. محتواهای خود را از کانالهای مناسب نشر دهید.
شبکههای اجتماعی
یکی از نتیجهبخشترین کارها قبل از تبلیغات آنلاین، استفاده از شبکههای اجتماعی است.
آنچه در شبکههای اجتماعی مهم است، هدفمند پیش رفتن و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب هدف است.
تبلیغات ایمیلی
یکی از روشهای غلط اما رایجی که صاحبان بسیاری از کسبوکارها از آن استفاده میکنند، خرید لیستهای ایمیل است.
ارسال پیامهای تبلیغاتی به ایمیل افرادی که نمیدانید مخاطب هدف شما هستند یا نه بازدهی ندارد.
ایمیل مارکتینگ در شرایطی صحیح است که شما ترافیکی را به سایت آورده باشید، آن ترافیک را تبدیل کنید، سپس با آنها ارتباط برقرار کنید و محصول خود را معرفی کنید
تا این مرحله بهصورت مستقیم متحمل هزینهای نشدهاید؛ اما در ادامه به عناوینی اشاره میکنیم که هزینهبر هستند.
تبلیغات بنری
در این روش شما قسمتی از یک سایت مطرح که موضوع آن با سایت شما همخوانی دارد را اجاره میکنید.
این اجاره میتواند به شکل هفتگی، ماهانه یا سالانه باشد.
تبلیغات کلیکی
مبنای این روش، میزان کلیکی است که روی بنر انجام میشود و درازای تعداد کلیک به سایت تبلیغکننده هزینه پرداخت میشود.
هدفگذاری
برای هر تبلیغ خود باید هدفی قابلشمارش تعیین کنید.
مثلاً تعیین کنید بعد از تبلیغات تعداد مشخصی از محصولات خود را بفروشید. یا تعداد مشخصی از افراد عضو سایت شما شوند یا…
برنامهریزی
برای برنامهریزی نیاز داریم تا استراتژی، پلن و اکشن را مشخص کنیم.
- استراتژی: مشخص کنیم هدف چیست و از چه طریقی میخواهیم به آن برسیم.
- پلن: نحوهی اجرای استراتژی را مشخص میکند.
هر تبلیغ در چه جا و زمانی انجام شود، چه میزان بودجه نیاز دارد، دقیقاً از چه کانالهایی قرار است انجام شود و …
توجه داشته باشید در این مرحله باید تقویم بازاریابی مشخصی داشته باشید.
تقویم بازاریابی یکی از عوامل موفقیت کسبوکار است. - اکشن: عملی که کاربر انجام میدهد اکشن نام دارد.
وقتی کاربر وارد سایت میشود دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که شما از او میخواهید.
برای مرحله اکشن ابتدا باید مخاطب از طریق سئو، شبکههای اجتماعی یا هر کانال دیگر جذب شود.
تبدیل
اگر بخواهیم کاربر دقیقاً همان کاری را که ما میخواهیم انجام دهد، باید صفحهی فرود (اولین صفحهای که کاربر بعد از کلیک وارد سایت ما میشود) را طوری طراحی کنیم که کاربر متوجه شود از او چه میخواهیم.
هیچوقت صفحهی فرود خود را صفحهی اصلی سایت قرار ندهید.
با این کار کاربر با میزان زیادی از محتوا مواجه میشود و اکشن صورت نمیگیرد.
در صفحهی فرود باید با اختصاص دادن نفعی به مخاطب اطلاعاتی چون ایمیل یا شماره تماس را از او دریافت کنیم.
مثلاً با وعدهی کد تخفیف از او بخواهیم فرمی را پر کند.
در انتها لازم است یادآوری کنیم که یکی از رمزهای موفقیت در تبلیغات مداومت و حضور دائمی است.
درواقع تبلیغات مخاطب هدف را از وجود شما آگاه میسازد.
وقتی در صفحه اول کلمات کلیدی ظاهر میشوید میزان زیادی از مخاطب هدف به سمت شما جذب میشوند و شما به هدف خود میرسید.