بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی روشی از بازاریابی است که بر روی تولید و انتشار محتواهای ارزشمند، مرتبط و پایدار جهت جذب و به دست آوردن یک مجموعه مخاطب مشخص باهدف هدایت مشتری سودآور است.

حال چند کلیدواژه در این تعریف را بررسی می‌کنیم:

ارزشمند: محتوا انحصاری باشد و مختص شما باشد، سعی نکنید به هر قیمتی و با کپی از دیگر سایت‌ها برای خود محتوا تولید کنید.

مرتبط: به محصولات شما مرتبط باشد اینکه در سایت و پیج خود درباره هر موضوعی محتوا تولید کنید ارزش سایت شما کاهش می‌دهد و شمارا در دید مخاطب غیرمتخصص نشان می‌دهد.

پایدار: مداومت داشتن در تولید، شما باید با یک تقویم محتوایی درست و اصولی محتوا تولید کنید و در این امر تداوم داشته باشید.

جذب: هدف از تولید محتوا جذب افراد است. پس باید راجع به SEO اطلاعات لازم و کافی را داشته باشیم.

مشتری سودآور: مشتری مشکل یا نیازی دارد و به دنبال جواب می‌گردد، اگر جوابش در محتوایی که شما تولید کردید باشد محتوای شما موفق به جذب مشتری و منجر به فروش می‌شود.

اهمیت محتوا در بازاریابی

‌محتواها شامل اطلاعات، تجربه و خلاصه همه‌چیز می‌شوند. محتوا می‌تواند ویدیو، تصویر، متن، پادکست، وبینار و حتی ایونت نیز باشد.
محتوا اولین قدمی است که یک محصول و خدمت خود را با آن معرفی می‌نماید. مطالبی که در روزنامه و بخش‌های مختلف است محتوا محسوب می‌شوند.

تصور کنید می‌خواهید تلفن همراه تهیه کنید. از میان دو مدل قصد خرید یکی رادارید.
جست‌و‌جو می‌کنید و متن‌هایی را درباره‌ی هرکدام می‌خوانید که سعی دارند شمارا قانع کنند تا محصول موردنظرشان را تهیه کنید.
درنهایت تصمیم شما بستگی به میزان خوب بودن محتوای هر محصول دارد. محتواها بر تصمیم‌گیری فرد تأثیر می‌گذارند.

علت رونق گرفتن بازاریابی محتوایی

۱_ناکارآمد بودن تبلیغات مستقیم

بازاریابی محتوایی درواقع جایگزین تبلیغات مستقیم و ناکارآمد است. در دنیای کنونی دیگر بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی موردپسند مخاطب نیست.
علاوه بر این‌که این نوع رسانه‌ها مخاطب‌ کمی دارند، هزینه‌ی زیادی را هم بر دوش تولیدکنندگان می‌اندازند.
امروزه کاربران خود رسانه‌ی خود را انتخاب می‌کنند. در این روش مخاطب در ابتدای کار صرفاً محتوا را می‌بیند و تبلیغات شناسایی نمی‌شود.

۲_ به‌صرفه بودن

در حال حاضر کسب‌وکارهای کوچک در حال پا گرفتن هستند.
هر کسب‌وکار وقتی در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد، سایتی را برای فروش محصولات خود راه‌اندازی می‌کند و سعی دارد از طریق آن محصولاتش را بفروشد.
بازاریابی محتوایی کم‌هزینه‌ترین روش برای فروش است.
در این روش باید تقویم محتوایی داشته باشیم، ساختار محتوایی داشته باشیم و جوری برنامه بریزیم که هر کس در موتورهای جست‌و‌جو دنبال چیزی گشت با شما مواجه شود.

۳_ اهمیت خلق ارزش

وقتی مطالب شما چیزی به مخاطب اضافه کند و برای او ارزش‌افزوده‌ای داشته باشد، مخاطب آن را برای اطرافیانش ارسال می‌کند و چون شما سودی به او رسانده‌اید، نسبت به مجموعه شما احساس تعلق کرده و شمارا دنبال می‌کند.

‌۴_ جلب اعتماد

وقتی باسخاوت برای مشتری وقت می‌گذارید، به سؤالات او پاسخ می‌دهید یا چیزی را به او آموزش می‌دهید. مخاطب شمارا به یاد می‌سپارد و به شما اعتماد می‌کند.

پس سعی کنید شما هم با توجه به نکاتی که گفته شد محتوای خوب و ارزشمند و خلاق تولید کنید و مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت.

اگر سؤالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان سینکپ در ارتباط باشید.

ثبت امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *