برای تولید محتوا از چه منابعی استفاده کنیم؟

برای تولید محتوا از چه منابعی استفاده کنیم؟

معرفی کاربردی‌ترین منابع تولید محتوای اصولی

امروزه برای اینکه بتوانید در فضای وب پویا باشید و رشد کنید باید مهارت‌های تولید محتوا را خوب آموخته باشید و به اصول آن پای بند باشید.
یا اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما در فضای دیجیتال رشد کند و پیشرفت داشته باشید باید قواعد و قوانین حاکم بر فضای بازاریابی دیجیتالی و … را بدانید.
ما در این مقاله به شما منابع تولید محتوای گوناگون جهت آموختن این اطلاعات را معرفی کرده‌ایم.

۱٫ «بازاریابی محتوایی» نوشته جو پولیتزی

شاید اگر جو پولیتزی نبود اکنون اصطلاحی به نام بازاریابی محتوا وجود نداشت.

جو را بشارت‌دهنده بازاریابی محتوا دانسته‌اند که رسالت خودش را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است و تلاش‌هایش اکنون به‌جایی رسیده‌اند که همه متخصصان ایمان آورده‌اند که بازاریابی محتوا اصلی‌ترین روش بازاریابی آینده خواهد بود.

جو پولیتزی بنیان‌گذار CMI یا همان موسسه بازاریابی محتوا است که بدون شک بزرگ‌ترین موسسه‌ای است که به‌طور اختصاصی بر روی آموزش بازاریابی محتوا و برگزاری رویدادهای تخصصی در این حوزه فعالیت دارد و مشاوره‌های تخصصی درزمینهٔ تدوین و راه‌اندازی استراتژی‌های محتوا به شرکت‌های مختلف می‌دهد.

نوشته‌های این نویسنده به‌خصوص کتاب بازاریابی محتوایی می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

۲٫ «استراتژی محتوا برای وب» نوشته هالورسون

کریستینا هالورسون در ابتدای کتاب استراتژی محتوا بابیان جمله استیو جابز بر اهمیت تولید محتوا تأکید می‌کند و می‌گوید:

بهترین آدم‌ها آن‌هایی هستند که محتوا را می‌فهمند. البته مدیریت این نوع آدم‌ها سخت است؛ اما می‌ارزد که دردسر کنار آمدن با آن‌ها را تحمل‌کنید چون آن‌ها خیلی خوب [و مفید] هستند.

این کتاب هم یکی دیگر از منابع تولید محتوا است که درباره استراتژي محتوا، راهنماي برنامه‌هايي براي توليد، ارائه و نظارت بر محتوايي است که محصول را معرفي مي‌کنند.
اين کتاب پيش‌درآمدي براي کاربرد عملي استراتژي محتوا است. مخاطبان اصلي اين کتاب محتوا سازان و فعالان حوزه تبليغات، بازاريابي و روابط عمومي هستند.

۳٫ «آن‌ها می‌پرسند شما پاسخ دهید» نوشته مارکوس شریدن

این کتاب رویکردی تحول‌گرا به فروش درون‌گرا، بازاریابی محتوایی و مصرف‌کننده دیجیتالی امروز دارد.
آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ دهید بر اساس روایتی حقیقی از فرازوفرودهای یک کسب‌وکار غیر آنلاین نوشته‌شده است.

مارکوس شریدان، نویسندۀ کتاب، در سال ۲۰۰۱ کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند.
در سال ۲۰۰۸، با آغاز بحران اقتصادی، کسب‌وکار وی نیز دچار چالش می‌شود و شرکتش در آستانۀ ورشکستگی قرار می‌گیرد.
مارکوس با بررسی اوضاع به این نتیجه می‌رسد که شیوه‌های قدیمی تبلیغات و بازاریابی غیر آنلاین دیگر کافی نیست.
او به ارزش «اینترنت» برای کاربست شیوه‌های جدید بازاریابی و بازاریابی محتوایی پی می‌برد.

آنچه در این کتاب می‌خوانید، تجارب فردی وی برای نجات شرکتش از ورشکستگی است.
در آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ دهید با روش‌هایی از بازاریابی محتوایی آشنا می‌شوید که کاملاً مبتنی بر شیوه‌های امتحان‌شده است.
شعار «آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ دهید!» نوعی فلسفۀ کسب‌وکار است که بر ارتباطات، فرهنگ‌سازمانی و شیوۀ فروش تأثیر می‌گذارد.

این شیوه بر پرسش‌ها، تمایلات و نیازهای مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کند تا با تولید محتوای مؤثر، آن‌ها را با شما و خدماتتان بیشتر آشنا کند.
این همان بازاریابی درون‌گرا یا ربایشی است که مدل کسب‌وکارتان را متحول خواهد کرد.
درواقع، شما راهبردهایی را به کار می‌گیرید که هنگام خرید به آن توجه دارید ولی در جایگاه فروشندۀ خدمات یا محصولات به آن‌ها توجه نمی‌کنید.

مطالعۀ این کتاب را به عنوان یکی از منابع تولید محتوا، به کارشناسان تولید محتوا، استراتژی‌های محتوا، کسب‌وکارهایی که در حال تغییر سبک‌کاری خود هستند و به‌ویژه به کسانی توصیه می‌کنیم که در مقابل تغییرات و تبدیل کسب‌وکارهای غیر آنلاین به آنلاین مقاومت می‌کنند.

5/5 - (6 امتیاز)