نقش تولید محتوا در فروش؛ هنگام تولید محتوا عوامل متعددی را باید در نظر گرفت تا خروجی نهایی بر مشتری تأثیرگذار باشد و منجر به فروش شود.
اگر مشتری شما بعد از دیدن، خواندن یا شنیدن محتوای شما آن را با نزدیکان خود به اشتراک گذاشت، شما یکقدم به هدف خود، یعنی فروش، نزدیک شدهاید.
محتوای جذاب تولید کنید بیشتر بفروشید!
در ادامه به عواملی که منجر به بازنشر محتوای شما میشود اشاره خواهیم کرد.
۱٫ تیتر محتوا
انتخاب عنوان در کلیک کردن مخاطب روی محتوای شما بسیار تعیینکننده است.
سعی کنید عنوان جذاب و خلاقانه برای محتوای خود انتخاب کنید.
از عنوانهای تکراری و بهشدت اغراقآمیز بپرهیزید. خوب است از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده کنید
۲٫ مفید بودن محتوا
در حین تولید محتوا علاوه بر اینکه به جذب مشتری فکر میکنید، سعی کنید به این سؤال هم پاسخ دهید:
« آیا محتوای من چیزی به مخاطب اضافه میکند یا صرفاً به نفع کسبوکار خودم است؟»
اگر محتوای شما ارزشافزودهای برای مخاطب داشته باشد به دنبال خود اعتماد مخاطب را به همراه دارد و درنهایت منجر به فروش میشود و علاوه بر آن مخاطب را به مشتری وفادار شما تبدیل میکند.
۳٫ واقعی بودن
در عین اینکه سعی میکنید محتوایی اغواگر تولید کنید از دروغ گفتن و اغراق بپرهیزید.
با مشتری خود صادقانه رفتار کنید. همهچیز را آنگونه که هست ترسیم کنید اما از روشهای جذاب و خلاقانه استفاده کنید.
۴٫ استفاده از ویدیو و صوت
تحقیقات نشان داده الگوریتم گوگل بهتازگی به تصویر و صوت واکنش بیشتری نشان میدهد.
همچنین مخاطب امروزی کمحوصلهتر از آن است که متنهای طولانی را مطالعه کند.
بنابراین صوت و تصویر گزینههای خوبی برای ارائه محتوا هستند و احتمال فروش را بالا میبرند.
۵٫ خوانا بودن محتوا
اگر محتوای شما متنی است سعی کنید علاوه بر استفاده بهجا و مناسب از کلمات کلیدی، متن خود را خوانا بنویسید.
اگر مخاطب متن شمارا تا انتها بخواند به این معناست که از آن لذت برده و درنتیجه احتمال اینکه آن را برای دوستانش ارسال کند بالا است.