بایدها و نبایدهای استفاده از اینستاگرام
اینستاگرام (Instagram) شبکهای اجتماعی و چهارمین نرمافزار پرهوادار موبایلی بر پایۀ ارسال عکس و ویدئوست؛ یعنی برای پستکردن مطلب در اینستاگرام، حتماً باید عکس یا ویدئویی نیز همراه آن مطلب داشته باشید.
اینستاگرام را کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کرایگر (Mike Krieger) بنیانگذاری کردند و اکنون متعلق به متدورس است.
واژۀ اینستاگرام ترکیبی از دو واژۀ Instant Camera و Telegram بوده و معنای آن، پیامرسانی فوری از طریق عکس و ویدئوی گرفتهشده توسط دوربین تلفن همراه است.
این نرم افزار جذاب و دوست داشتنی که امروزه مخاطبان فراوانی دارد میتواند یک بستر برای درآمد زایی باشد.
کافی است تا باید و نباید های آن را بدانیم، آگاهانه عمل کنیم و الگوریتم های اینستاگرام را بشناسیم.
تعداد باید و نباید های اینستاگرام زیاد است اما برخی از آن ها اولیه و مقدماتی است و برخی دیگر پیشرفته و بسیار دقیق؛ که اکنون ۱۰ تا از باید و نباید های اولیه اینستاگرام را مرور میکنیم:
۱٫ پیج شما نباید خصوصی باشه!
در تعامل با اینستاگرام باید با خودتان صادق باشید. اگر تصمیم گرفتید پیج برای کسب و کار یا بلاگری داشته باشید پیج خصوصی ( private ) را فراموش کنید.
پیج شما باید در حالت عمومی قرارداشته باشد.
این نکته را فراموش نکنید که مخاطب امروزه اینستاگرام فرصت زیادی به شما برای معرفی خودتان نمیدهد پس او را منتظر نگذارید!
۲٫ فالور فیک نزنین!
توجه بیش از حد به عدد فالور شما را در مسیر اشتباهی قرار می دهد. برای داشتن فالور بیشتر سراغ فالور فیک نروید.
این کار عدد فالور شما را بالا میبرد اما اسیب های زیادی را دارد برای مثال شما را دلسرد میکند.
هرچقدر که فعالیت میکنید دیگر به چشم نمیآیید و بعد از مدتی ناامید شده و دست از کار میکشید.
آمار پیج شما دچار مشکل میشود، کیفیت پیج شما کاهش پیدا میکند، نرخ تعاملات پیج شما افت شدیدی پیدا خواهد کرد
و در نتیجه پیج شما اسیب دیده میشود که ترمیم آن بسیار سخت یا محال خواهد بود.
و …
۳٫ از هشتگهای پرکاربرد استفاده کنید!
هشتگ مقوله مهمی است. برای خود یک لیست هشتگ کاربردی داشته باشید و ازآن استفاده کنید.
۴٫ هشتگ های عمومی و بی ربط، برای شما دردسرساز است!
شاید در نگاه اول آمار ورودی از هشتگ های شما بالا برود اما نتیجه آن عدم تعامل و بازخوزد منفی با پست های شماست.
پس به هشتگ گذاری دقت کنید.
۵٫ پیج و پستهای خود را حرفهای آنالیز کنید!
داشتن اطلاعات دقیق و در نتیجه داشتن آنالیز حرفه ای از پیج و پست های شما سطح شما را بسیار افزایش میدهد.
اگر پیج شما در حال حرفه ای (profeshinal) باشد تمامی این آمارها را خواهید داشت.
۶٫ از پیج رقبای خود یا بهتر است بگوییم همکاران خود غافل نشوید!
مخاطبان و فالور های آن پیج همان کسانی هستند که میتوانند مخاطب شما هم باشند.
پس برای پست های رقیبان خود کامنت های درست و اصولی بذارید و خود را به صورت پنهانی معرفی کنید.
۷٫ برای مخاطبان خود سرگرمی داشته باشید!
به آن ها فکر کنید و با برنامه ریزی درست برای مخاطبان خود مسابقه، سورپرایز یا هرچی که برایشان جالب است را به ارمغان بیاورید.
۸٫ فعالیت روزانه!
نباید شما در پیج حرفه ای و کاری خود روزی را سپری کنید که در آن روز فعالیت نداشته اید!
همیشه فعالیت کنید محتوای با کیفیت بسازید و مطمئن باشید شما پیروز خواهید شد.
۹٫ استوری های اصولی را فراموش نکنید!
استوری یک فرصت کوتاه اما طلایی است که شما میتوانید با مخاطب همراه شوید
و او را با خود همراه کنید.استوری های تعاملی بذارید و از ابزار های تعاملی بهره ببرید.
۱۰٫ مخاطبان خود را دعوت کنید تا با شما همراهی کنند!
لایک (like)، کامنت (comment)، شیر (share) و سیو (save). با روش های مختلف از آن ها بخواهید با شما همراه باشند.
امتیاز بینندگان:۵ ستاره
امتیاز بینندگان:۵ ستاره