برندینگ

برندینگ

balootبرندینگ چیست؟

برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند (Brand) باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت می‌شود، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود، به زبان دیگر برندسازی روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است.

برندینگ شامل تمامی اقداماتی می‌شود که طی آن فرایند جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمات افزایش پیدا می‌کند و ارزش آن برای مشتری و صاحب برند افزوده می‌شود.

برخی افراد برندینگ را صرفا داشتن هویت بصری و لوگو می‌دانند اما این تصور نادرستی است. برندینگ بسیار فراتر از داشتن یک لوگو است و باید به تمامی زوایای آن دقت کرد. یک مدیر سازمان با تدوین استراتژی صحیح برندسازی باید کاری کند تا در ذهن مخاطب خود بین محصول یا خدمات خود با دیگر رقبا تمایز منحصر بفرد داشته باشد.

در مراحل اولیه برندینگ باید به انتخاب نام برند که یکی از مهم ترین اقدامات برندینگ است توجه شایانی کرد. بعد از آن به جزئیات مهمی مانند انتخاب رنگ و تاثیر هر رنگ بر ذهن مخاطب ، انتخاب لوگو مناسب ،‌انتخاب مناسب شعار، انتخاب مخاطب هدف، انتخاب صحیح راه هایی ارتباطی و صدای برند شما، ارزش برند شما و تبیین آن برای مخاطب و … توجه کرد.

balootنکات مهم در برندسازی کدامند؟

در برندسازی باید به دو نکته بسیار مهم توجه کرد:

  1. عمق برند
    هنگامی که مشتری به محض احساس نیاز برای تهیه هر محصول یا خدماتی، نام برند شما در ذهنش تداعی شود و برای شما اولویت قائل شود یعنی برند شما توانسته عمق برند خوبی داشته باشد.
    برای مثال اگر یک فرد بخواهد بدون هیچگونه محدودیت مالی و … موبایل بخرد در ابتدا نام اپل در ذهن او نقش می‌بندد که این همان عمق برند شرکت اپل است.
  2. گستردگی برند
    شما هرچقدر تنوع تعاملات هر فرد با برند خود را افزایش دهید در اصل میزان وفاداری مخاطبان را افزایش داده اید.
    گستردگی برند شما و تنوع خدمات یا محصولات شما در این امر می‌تولاند کمک کننده باشد.
    برای مثال در حال حاضر سوپر اپلیکیشن اسنپ در گستردگی برند اقدامات خوبی کرده است.
برندینگ

balootانواع برندینگ

برندینگ انواع مختلفی دارد و در طول زمان دسته بندی های زیادی برای آن صورت گرفته است که ما در اینجا به یکی از کاربردی ترین دسته بندی ها اشاره می‌کنیم:

  1. برندسازی مشارکتی یا: Co-Branding مشارکت با برندی دیگر جهت دست‌یابی به هدف
  2. برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت
  3. برندسازی شخصی یا : Personal Branding روش هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
  4. برندسازی علّی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا به رخ کشیدن مسئولیت اجتماعی شرکت
  5. برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار

balootخدمات سینکپ در این زمینه

ما در سینکپ برای برندسازی از ابتدای مسیر همراهتان هستیم و اقدامات زیر را انجام می‌دهیم اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید :

  • تدوین استراتژی برندینگ
  • ارزیابی سلامت برند
  • بازبینی شعار برند
  • مفاهیم هویتی برند
  • تدوین قسمت های اول و دوم برند
  • طراحی لوگو و هویت های بصری
  • تبیین رفتارهای موثر برندینگ
  • آگاه سازی از برند
  • و …
5/5 - (8 امتیاز)