چگونه یک بیو حرفه‌ای برای اینستای خود داشته باشیم؟

بیوگرافی اینستاگرام

باید و نبایدهای بیوگرافی اینستاگرام

زمانی که مخاطب وارد صفحه اینستاگرامی شما می‌شود در ابتدا عکس پروفایل و بیو (بایو – bio) صفحه شمارا می‌بیند و اگر جذابیت داشته باشد شمارا فالو می‌کند و یا دیگر پست‌های صفحه شما می‌بیند.

پس باید در نوشتن بیوگرافی اینستاگرام متناسب با هویت پیج خودمان نهایت دقت را داشته باشیم. ما در این مقاله باید و نبایدهای نوشتن بیوگرافی برای جذب حداکثری را گفته‌ایم:

۱٫ باید یک استراتژی داشته باشید.

شما زمانی که شروع به نوشتن بیوگرافی می‌کنید باید برای خود یک استراتژی داشته باشید
تا بتوانید در متن بیو خود مخاطب را به سمت دیدن استوری‌ها و پست‌های خود هدایت کنید تا درنهایت صفحه شمارا فالو (دنبال) کند.

برای مثال صفحه‌های بلاگری روزانه از جملاتی مثل “هایلایت فلان رو از دست نده پر از خاطرات جالبه” استفاده کنند.
یا صفحات فروشگاهی می‌توانند در انتهای بیو بنویسند “هایلایت فلان محصولات همواره تخفیف ماست، پر از سورپرایزه حتماً دیدن کن ” و …
پس در گام اول با یک استراتژی درست مخاطب را به ماندن در صفحه خودمان تحریک می‌کنیم.

۲٫ در نوشتن بیوگرافی اینستاگرام خلاق و متفاوت باشید.

آن چیزی که امروزه در شبکه‌های مجازی باعث رشد شما می‌شود میزان خلاقیت شماست.
از هر شغل یا دسته‌بندی کاری یا بلاگری صفحات زیادی وجود دارد، تقریباً می‌توان گفت در هیچ رشته‌ای نمی‌توان فقط یک پیج را یافت و حتماً شما رقبای زیادی دارید.
چیزی که باعث پیشرفت شما می‌شود خلاقیت شماست. پس کلمات کلیشه‌ای، متن‌های تکراری و … را فراموش کنید.
فراموش نکنید که باید خودتان جملات ناب و متفاوت بنویسید.

۳٫ مزیت رقابتی خود را بیان کنید.

شما باید در صفحه خود به مخاطب یک دلیل بگویید که چرا باید شمارا فالو کند و رقیب شمارا فالو نکند؟
جواب این چرا و این سؤال یعنی مزیت رقابتی شما نسبت به دیگران. هرچقدر این جواب محکم‌تر و قانع‌کننده‌تر باشد مخاطب در زمان کوتاه‌تری شمارا فالو می‌کند.

برای مثال پیج‌های فروشگاهی که ارسال رایگان دارند، یا باشگاه مشتریان با تخفیفات خود دارند یا … حتما این مزیت‌ها را به مخاطب نشان دهند.

۴٫ هویت پیج خود را فراموش نکنید.

اگر شما پیج بلاگری یا فروشگاهی دارید کاملاً باید باسلیقه مخاطب خود آشنا باشید.
برای مثال پیج بلاگر زیبایی نباید در بایو پیج خود شعرهای طولانی بنویسد.
یا پیج های فروشگاهی نباید در بیو خود جملات انگیزشی بنویسند.
یادتان باشد هیچ فردی یک پیج آرایشگاهی را دنبال نمی‌کند تا در آن داستان زندگی بشنود یا به او کتاب معرفی شود.
اگر در بایو بنویسد هرروزی باهم کتاب می‌خوانیم یا جملات این‌چنین مخاطب همراه نخواهد شد. پس بسیار دقیق در نوشتن بایو به تخصص خود اشاره‌کنید.

۵٫ از ایموجی و استیکر استفاده کنید.

درباره کار شما و پیج شما قطعاً استیکر مناسبی پیدا می‌شود یا از استیکر های مرتبط استفاده کنید.
این نکته را فراموش نکنید که زیبایی در بیو اینستاگرام مهم است.
استیکرها می‌توانند زیبایی نوشته را افزایش بدهند و از حالت خشک و جدی خارج کنند؛ اما نباید زیاده‌روی هم کرد؛ به‌اندازه و درست از استیکر استفاده کنید.

۶٫ در بیو از لینک استفاده کنید.

اگر آدرس حضوری دارید، سایت دارید، شبکه‌های دیگر اجتماعی مثل کانال تلگرام یا … دارید حتماً لینک آن را بیو اینستاگرام خود بگذارید.

۷٫ به‌صورت یکپارچه ننویسید.

جملات خود را بافاصله و در چند بند بنویسید.
این کار هم باعث زیبایی نوشته می‌شود هم اینکه مطالب را از هم جدا می‌کند تا نوشته‌های مهم‌تر شما بیشتر به ذهن مخاطب بنشیند.

۸٫ به‌روز باشید.

هر از چند گاهی حتماً بیو پیج خود را به‌روز کنید.
برای مثال اگر جشنواره فوق‌العاده‌ای دارید از آن در بیو خبر دهید. مزیت‌های خود را به‌روز کنید.

4.6/5 - (11 امتیاز)

2 دیدگاه برای “چگونه یک بیو حرفه‌ای برای اینستای خود داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *