چگونه با ایده‌ی تکراری خود را متمایز کنیم؟

ایده‌ی تکراری

ایده‌ی تکراری؛ بعد از یافتن ایده و شروع کردن مرحله تحقیق و بررسی آن، ممکن است متوجه شوید افرادی قبل از شما این ایده را اجرایی کرده‌اند و بسیار هم موفق هستند.
آیا باید ایده‌تان را کنار بگذارید و سراغ یک فکر بکر بروید؟ خیر. شما باید خوشحال باشید!

هیچ ایده‌ای بی‌رقیب نیست!

وقتی تعداد رقبا در یک بازار زیاد باشد یعنی تقاضا برای آن محصول بیشتر است.
بنابراین شما هم می‌توانید در چنین بازاری جایگاه خود را پیدا کنید.

این را بدانید که هیچ ایده‌ای بی‌رقیب نیست. قطعا فردی که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکل خود است قبل از شما به دنبال راه حل‌هایی بوده و شاید چندتایی از آن‌ها را انتخاب کرده باشد.

این راه حل‌ها ممکن است تفاوت‌هایی با پیشنهاد شما داشته باشد یا دقیقا همان چیزی باشد که شما می‌خواهید ارائه دهید.
‌بنابراین سعی نکنید رقابت را دور بزنید و به جای آن به راه کارهای زیر عمل کنید تا کسب و کار شما هم در این بازار شلوغ توانایی تنفس را بیابد.

۱_ حرفه‌ای شوید.

معمولا موفقیت رقیبان قدیمی هر کسب و کار به دلیل پیشی گرفتن از دیگران در شروع کار و گسترش خدمات خود است.

به احتمال زیاد اغلب آن‌ها متخصص نیستند. شما می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید و با ارتقای سطح کیفی کار خود گامی نوین در بازار هدف خود بردارید.

۲_ بخش کوچکی از بازار را در نظر بگیرید و در آن فعالیت کنید.

برای این که مشتری متوجه شما و محصول‌تان شود، حتما لازم نیست نسبت به بقیه بهترین عملکرد را داشته باشید.

بلکه باید در مراجعه به نیاز مخاطب و در زمان مناسب، بهتر عمل کنید.
به عنوان مثال: برای کالای کوله پشتی چندین بخش از جمله کوله پشتی لپ‌تاپ، کوله پشتی عکاسی، کوله پشتی کوهنوردی و… وجود دارد.

صاحب هر یک از این بخش‌ها با تشخیص به موقع نیاز مشتری توانسته محصول موردنیاز آن را ارائه دهد.

۳_ نگاهی عمیق به بازار داشته باشید.

برای موفقیت در ایده ی تکراری، با وجود دید عمیق می‌توانید چیزهای جدیدی برای پاسخ به تقاضای مخاطب داشته باشید.
البته دید عمیق در همان مراحل اولیه کار به دست نمی‌آید و به تجربه شما در حوزه کاری و شخصی بستگی دارد.
اما بر شما لازم است تا از ابتدا به دنبال یافتن این نوع نگاه باشید.

۴_ خصیصه‌های بارز خود را شناسایی کنید.

بسیاری از افرادی که موفق به راه اندازی کسب و کاری پر رونق شده‌اند جز شخصیت‌شان مزیت دیگری نداشته‌اند.
اگر شما بخواهید محصول خود را به صورت مستقیم به مشتری ارائه دهید، شخصیت شما از جمله نکات مهم و قابل توجه است.

سعی کنید نقاط قوت شخصیتی خود را شناسایی کنید و اگر می‌توانید، با در نظر گرفتن شرایط خود روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید.
چه کاری برای شما مثل آب خوردن است در صورتی که برای بقیه دشوار به نظر می‌رسد؟

۵_ در مواجهه با ایده‌ی تکراری مزیت رقابتی ایجاد کنید.

بدیهی‌ست که برای بقای کسب و کار خود باید سخت کار کنید اما اگر به فکر متمایز کردن خود از دیگر رقبا نباشید، تا آخرین لحظه محکوم به سخت کارکردن هستید!
متمایز شدن منجر به جلو افتادن شما از رقیبان‌تان می‌شود و البته مدیریت کسب و کارتان را راحت‌تر می‌کند.

ثبت امتیاز
این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *